[Résolu] Problème script Matéria et Menu
Lun 30 Juin 2014 - 22:47
Bonjour le monde. J'ai un petit problème et j'aimerais qu'un âme charitable m'aide à régler ce problème.
Mon problème est que j'utilise un script pour avoir des Matérias mais j'utilise également un script pour mon menu. Il faut donc configurer le script du menu pour pouvoir afficher le menu des matérias. Mais ayant un niveau - 500000000 en bidouille de script, je n'ai pas réussi à le paramétrer.
Si quelqu'un pouvait m'expliquer comment paramétrer le script du menu pour pouvoir faire apparaître le menu Matéria, je lui devrais une reconnaissance sans borne et éternel (j’exagère à peine ^^)
Voilà le script de Matéria (trop grand pour tenir dans un code et dans un seul message):
Script Matéria
Et voilà le script du menu:
Merci d'avance
Mon problème est que j'utilise un script pour avoir des Matérias mais j'utilise également un script pour mon menu. Il faut donc configurer le script du menu pour pouvoir afficher le menu des matérias. Mais ayant un niveau - 500000000 en bidouille de script, je n'ai pas réussi à le paramétrer.
Si quelqu'un pouvait m'expliquer comment paramétrer le script du menu pour pouvoir faire apparaître le menu Matéria, je lui devrais une reconnaissance sans borne et éternel (j’exagère à peine ^^)
Voilà le script de Matéria (trop grand pour tenir dans un code et dans un seul message):
Script Matéria
Et voilà le script du menu:
- Code:
#==============================================================================
# XaiL System - Menu Delux
# Author: Nicke
# Created: 20/11/2012
# Edited: 08/02/2013
# Version: 1.1b
#==============================================================================
# Instructions
# -----------------------------------------------------------------------------
# To install this script, open up your script editor and copy/paste this script
# to an open slot below ? Materials but above ? Main. Remember to save.
#==============================================================================
# Requires: XS - Core Script.
#==============================================================================
#
# This script changes the way the menu scene works. Not compatible with
# XS - Menu or XS - Icon Menu.
#
# Instructions are in the settings module below. Make sure you read through
# everything so you understand each section.
#
# *** Only for RPG Maker VX Ace. ***
#==============================================================================
($imported ||= {})["XAIL-XS-MENU_DELUX"] = true
module XAIL
module MENU_DELUX
#--------------------------------------------------------------------------#
# * Settings
#--------------------------------------------------------------------------#
# FONT:
# FONT = [name, size, color, bold, shadow]
FONT = [["Calibri", "Verdana"], 18, Color.new(255,255,255), true, true]
# PLAYTIME_ICON:
# Set playtime window icon.
# PLAYTIME_ICON = icon_id
PLAYTIME_ICON = 280
# MENU_ALIGNMENT:
# MENU_ALIGNMENT = 0 (left), 1 (center), 2 (right)
MENU_ALIGNMENT = 0 # Default: 2.
# MENU_SKIN:
# The windowskin to use for the windows.
# Set to nil to disable.
# MENU_SKIN = string
MENU_SKIN = nil
# MENU_LIST:
# name, icon_index and custom are optional.
# If name is empty it will use the corresponding symbol as name instead.
# To make a command a common event you need to set custom to the common event
# id you want to run as seen below.
# symbol => [name, description, icon_index, enabled, personal, custom]
MENU_LIST = {
:item => ["Objet", "Regarder les objets obtenu.", 260, true, false],
:equip => ["Equipement", "Changer votre équipement.", 170, true, true],
:skill => ["Sort", "Gérer vos sorts.", 6272, true, true],
:status => ["Stats", "Regarder les stats de vos personnages.", 121, true, true],
:formation => ["Formation", "Modifier l'ordre des personnages", 12, true, false],
:save => ["Sauvegarder", "Sauvegarder votre partie.", 1920, true, false],
:load => ["Charger", "Charger une partie existante.", 1922, true, false, Scene_Load],
:game_end => ["Quitter", "Quitter le jeu.", 4162, true, false],
:title => ["Ecran titre", "Retourner à l'écran titre.", 4133, true, false, Scene_Title],
} # Don't remove this line!
# MENU_SAVE = true/false
# Override enabled option for save (so you can change it ingame).
MENU_SAVE = true
# If MENU_CUSTOM is true you will have to add the commands yourself
# ingame, which can be useful for certain quest related stuff or if you
# want to enable/disable menu commands.
# To add/remove a command ingame follow these instructions:
#
# In a script call do like this:
# menu_scene(key, type)
# menu_scene(:item,:add) # To add item to menu list.
# menu_scene(:item,:del) # To remove item from menu list.
#
# In a conditional branch you can check if a menu command is
# enabled/disabled:
# menu_active?(key)
# menu_active?(:item) # Check if item is enabled.
# !menu_active?(:item) # Check if item is disabled.
#
# To set a id to be enabled do like this:
# menu_active(:skill, true) # Set menu skill to be enabled.
#
# To add/remove all available menu commands use one of the
# following methods in a script call:
# menu_add_all
# menu_del_all
#
# MENU_CUSTOM = true/false
MENU_CUSTOM = false
# The text to be displayed if no menu items is available.
# Only used if MENU_CUSTOM is true.
# MENU_EMPTY = string
EMPTY = "Menu is not available at this point..."
# MENU_MUSIC:
# Set the music to be played at the menu scene.
# This is optional.
# MUSIC = true/false
MUSIC = true
# MUSIC_BGM = [name, volume, pitch]
MUSIC_BGM = ["Theme4", 70, 100]
# MUSIC_BGS = [name, volume, pitch]
MUSIC_BGS = ["Darkness", 50, 100]
# ANIM_LIST:
# A list of animation images.
# name => [z, zoom_x, zoom_y, blend_type, opacity]
ANIM_LIST = {
"Menu_Fog1" => [1, 1.2, 1.2, 1, 125],
"Menu_Fog2" => [1, 1.8, 1.8, 1, 155]
} # Don't remove this line!
# BACKGROUND:
# name => [x, y, z, opacity]
BACKGROUND = {
#"" => [0, 0, 200, 255]
} # Don't remove this line!
# Show vocab for HP, MP and TP.
# BAR_VOCAB = true/false
BAR_VOCAB = false
# BAR_COLOR = rgba(255,255,255,255)
# Set the color of the gauges.
BAR_HP = [Color.new(255,25,25,32), Color.new(255,150,150)]
BAR_MP = [Color.new(25,25,255,32), Color.new(150,150,255)]
BAR_TP = [Color.new(25,255,25,32), Color.new(150,255,150)]
# DETAILS:
# Setup details here. (Recommended to use the default ones since you will
# need a bit RGSS knowledge to add more.)
def self.details
["#{Vocab::currency_unit}: #{$game_party.gold}",
"Pas: #{$game_party.steps}",
"Objet obtenu: #{$game_party.all_items.size}",
"Map: #{$data_mapinfos[$game_map.map_id].name}",
"Leader: #{$game_party.leader.name}",
"Nombre de combat: #{$game_system.battle_count}",
"Nombre de save: #{$game_system.save_count}",
"Membre du groupe: #{$game_party.all_members.size}",
"Plus haut level: #{$game_party.highest_level}",
"Variable I: #{$game_variables[1]}",
"Variable II: #{$game_variables[2]}"]
end
# DETAILS_ICONS:
# DETAILS_ICONS[id] = icon_id
# Set the details icon_id. (optional)
# Should be in the same order as details.
# Use nil to disable a icon.
DETAILS_ICONS = []
DETAILS_ICONS[0] = 2114 # GOLD
DETAILS_ICONS[1] = 172 # STEPS
DETAILS_ICONS[2] = 270 # ITEMS
DETAILS_ICONS[3] = 232 # MAP
DETAILS_ICONS[4] = 4425 # LEADER
DETAILS_ICONS[5] = 115 # BATTLE COUNT
DETAILS_ICONS[6] = 224 # SAVE COUNT
DETAILS_ICONS[7] = 121 # PARTY MEMBERS
DETAILS_ICONS[8] = 14 # HIGHEST LEVEL
DETAILS_ICONS[9] = nil # VARIABLE 1
DETAILS_ICONS[10] = nil # VARIABLE 2
# Transition, nil to use default.
# TRANSITION [speed, transition, opacity]
TRANSITION = nil
end
end
# *** Don't edit below unless you know what you are doing. ***
#==============================================================================#
# ** Error Handler
#==============================================================================#
unless $imported["XAIL-XS-CORE"]
# // Error handler when XS - Core is not installed.
msg = "The script %s requires the latest version of XS - Core in order to function properly."
name = "XS - Menu Delux"
msgbox(sprintf(msg, name))
exit
end
#==============================================================================#
# ** Game_System
#==============================================================================#
class Game_System
attr_accessor :menu_list
alias xail_menu_delux_gm_sys_initialize initialize
def initialize(*args, &block)
# // Method to initialize game system.
xail_menu_delux_gm_sys_initialize(*args, &block)
@menu_list = {}
end
def get_menu
# // Method to get the menu list.
XAIL::MENU_DELUX::MENU_CUSTOM ? @menu_list : XAIL::MENU_DELUX::MENU_LIST
end
end
#==============================================================================#
# ** Game_Interpreter
#==============================================================================#
class Game_Interpreter
def menu_scene(key, type = :add)
# // Method to add/remove a menu item to the list.
case type
when :add # // Add menu id.
unless $game_system.menu_list.include?(XAIL::MENU_DELUX::MENU_LIST[key])
$game_system.menu_list[key] = XAIL::MENU_DELUX::MENU_LIST[key]
end unless XAIL::MENU_DELUX::MENU_LIST[key].nil?
when :del # // Remove menu id.
unless XAIL::MENU_DELUX::MENU_LIST[key].nil?
$game_system.menu_list.delete(key)
end
end
end
def menu_active?(key)
# // Method to check if menu key is enabled.
# This will return nil if menu item not added in the list.
return $game_system.menu_list[key][3] rescue nil
end
def menu_active(key, enabled)
# // Method to enable id.
$game_system.menu_list[key][3] = enabled
end
def menu_add_all
# // Method to add all available menu items.
XAIL::MENU_DELUX::MENU_LIST.each_key {|key| menu_scene(key) }
end
def menu_del_all
# // Method to remove all available menu items.
XAIL::MENU_DELUX::MENU_LIST.each_key {|key| menu_scene(key, :del) }
end
end
#==============================================================================
# ** Window_MenuCommand
#==============================================================================
class Window_MenuCommand < Window_Command
def window_width
# // Method to return the width of the window.
return Graphics.width / 4
end
def window_height
# // Method to return the height of the window.
return Graphics.height
end
def alignment
# // Method to return the alignment.
return XAIL::MENU_DELUX::MENU_ALIGNMENT
end
def menu_color(color, enabled = true)
# // Method to set the color and alpha if not enabled.
contents.font.color.set(color)
contents.font.color.alpha = Colors::AlphaMenu unless enabled
end
def item_rect_for_text(index)
# // Method to draw item rect for text.
rect = item_rect(index)
rect.x += 25
draw_line_ex(rect.x - 4, rect.y + 9, Color.new(255,255,255), Color.new(0,0,0,128))
draw_icon(XAIL::MENU_DELUX::MENU_LIST.values[index][2], -2, rect.y) unless XAIL::MENU_DELUX::MENU_LIST.values[index][2].nil?
rect
end
def draw_item(index)
# // Method to draw the command item.
contents.font.name = XAIL::MENU_DELUX::FONT[0]
contents.font.size = XAIL::MENU_DELUX::FONT[1]
# // Save enable option.
XAIL::MENU_DELUX::MENU_LIST[:save][3] = save_enabled if XAIL::MENU_DELUX::MENU_SAVE
# // Default enable option.
menu_color(XAIL::MENU_DELUX::FONT[2], menu_enabled?(index))
# // Font settings
contents.font.bold = XAIL::MENU_DELUX::FONT[3]
contents.font.shadow = XAIL::MENU_DELUX::FONT[4]
draw_text(item_rect_for_text(index), command_name(index), alignment)
reset_font_settings
end
def menu_enabled?(index)
# // Method to check if menu item is enabled.
return $game_system.get_menu.values[index][3]
end
def make_command_list
# // Method to add the commands.
$game_system.get_menu.each {|key, value|
name = value[0] == "" ? key.id2name.capitalize : value[0]
XAIL::MENU_DELUX::MENU_LIST[:save][3] = save_enabled if XAIL::MENU_DELUX::MENU_SAVE
add_command(name, key, value[3], value[5].nil? ? nil : value[5])
}
end
end
#==============================================================================
# ** Window_MenuStatus
#==============================================================================
class Window_MenuStatus < Window_Selectable
def initialize(x, y)
# // Method to initialize the window.
super(x, y, window_width, window_height)
self.arrows_visible = false
@pending_index = -1
refresh
end
def window_width
# // Method to determine window width.
return Graphics.width / 2.4
end
def col_max
# // Method to determine col max.
return 2
end
def spacing
# // Method to determine spacing.
return 6 if Graphics.width == 544 # For standard resolution.
return 44 # For high resolution.
end
def item_width
# // Method to determine item width.
return 98
end
def item_height
# // Method to determine item height.
return 128
end
def refresh
# // Method to refresh the window.
super
# // Only display cursor arrow if more or equal to 5 party members.
if $game_party.all_members.size >= 5
self.arrows_visible = true
end
end
def draw_item(index)
# // Method to draw item.
actor = $game_party.members[index]
rect = item_rect(index)
# // Face
draw_actor_face(actor, rect.x + 1, rect.y + 1, true)
# // Name
draw_font_text(actor.name, rect.x + 4, rect.y, rect.width, 0, XAIL::MENU_DELUX::FONT[0], 20, XAIL::MENU_DELUX::FONT[2])
# // Level
lvl = "#{Vocab::level_a}: #{actor.level}"
draw_font_text(lvl, rect.x + 4, rect.y + 64, rect.width, 0, XAIL::MENU_DELUX::FONT[0], 18, XAIL::MENU_DELUX::FONT[2])
# // Class
# // Check if Yanfly Class System is installed.
if $imported["YEA-ClassSystem"]
actor_class = actor.subclass.nil? ? actor.class.name : "#{actor.class.name} [#{actor.subclass.name}]"
else
actor_class = actor.class.name
end
draw_font_text(actor_class, rect.x - 4, rect.y + 76, rect.width, 2, XAIL::MENU_DELUX::FONT[0], 16, XAIL::MENU_DELUX::FONT[2])
# // Stats
draw_menu_stats(actor, :hp, rect.x, rect.y + 90, XAIL::MENU_DELUX::BAR_HP[0], XAIL::MENU_DELUX::BAR_HP[1], rect.width - 2)
draw_menu_stats(actor, :mp, rect.x, rect.y + 100, XAIL::MENU_DELUX::BAR_MP[0], XAIL::MENU_DELUX::BAR_MP[1], rect.width - 2)
draw_menu_stats(actor, :tp, rect.x, rect.y + 110, XAIL::MENU_DELUX::BAR_TP[0], XAIL::MENU_DELUX::BAR_TP[1], rect.width - 2)
end
def draw_menu_stats(actor, stat, x, y, color1, color2, width)
# // Method to draw actor hp & mp.
case stat
when :hp
rate = actor.hp_rate ; vocab = Vocab::hp_a ; values = [actor.hp, actor.mhp]
when :mp
rate = actor.mp_rate ; vocab = Vocab::mp_a ; values = [actor.mp, actor.mmp]
when :tp
rate = actor.tp_rate ; vocab = Vocab::tp_a ; values = [actor.tp, actor.max_tp]
end
contents.font.name = XAIL::MENU_DELUX::FONT[0]
contents.font.size = 14 # // Override font size.
contents.font.color = XAIL::MENU_DELUX::FONT[2]
contents.font.bold = XAIL::MENU_DELUX::FONT[3]
contents.font.shadow = XAIL::MENU_DELUX::FONT[4]
# // Draw guage.
draw_gauge_ex(x, y - 8, width, 8, rate, color1, color2)
# // Draw stats.
draw_text(x + 2, y, width, line_height, values[0], 0)
draw_text(x + 1, y, width, line_height, values[1], 2)
# // Draw vocab.
draw_text(x, y, width, line_height, vocab, 1) if XAIL::MENU_DELUX::BAR_VOCAB
reset_font_settings
end
end
#==============================================================================
# ** Window_Menu_Details
#==============================================================================
class Window_Menu_Details < Window_Base
def initialize(x, y)
# // Method to initialize.
super(x, y, window_width, window_height)
@leader = $game_party.leader
refresh
end
def window_width
# // Method to determine window width.
return Graphics.width / 3
end
def window_height
# // Method to determine window height.
return Graphics.height
end
def refresh
# // Method to refresh the window.
contents.clear
# // Draw details.
y = -10
XAIL::MENU_DELUX.details.each_index {|i|
draw_line_ex(0, y += 24, Color.new(255,255,255,32), Color.new(0,0,0,64))
draw_font_text(XAIL::MENU_DELUX.details[i], -4, line_height * i + 4, contents_width, 2, XAIL::MENU_DELUX::FONT[0], 16, XAIL::MENU_DELUX::FONT[2])
}
# // Draw icons.
draw_icons(XAIL::MENU_DELUX::DETAILS_ICONS, :vertical, 2, line_height * 0 + 2)
end
def update
# // Method to update details window.
super
if @leader != $game_party.leader
@leader = $game_party.leader
refresh
end
end
end
#==============================================================================
# ** Window_Menu_Playtime
#==============================================================================
class Window_Menu_Playtime < Window_Base
def initialize(x, y)
# // Method to initialize.
super(x, y, 120, fitting_height(1))
@playtime = $game_system.playtime_s
refresh
end
def refresh
# // Method to refresh the window.
contents.clear
# // Draw icon.
draw_icon(XAIL::MENU_DELUX::PLAYTIME_ICON, 4, 0)
# // Draw playtime.
draw_font_text(@playtime, 0, 6, contents_width, 2, XAIL::MENU_DELUX::FONT[0], 22, XAIL::MENU_DELUX::FONT[2])
end
def update
# // Method to update the window.
super
@playtime = $game_system.playtime_s
refresh
end
end
#==============================================================================#
# ** Window_Menu_Help
#==============================================================================#
class Window_Menu_Help < Window_Help
attr_accessor :index
alias xail_icon_menu_winhelp_init initialize
def initialize(*args, &block)
# // Method to initialize help window.
xail_icon_menu_winhelp_init(*args, &block)
@index = 0
end
def set_text(text, enabled)
# // Method to set a new help text.
if text != @text
menu_color(XAIL::MENU_DELUX::FONT[2], enabled)
@text = text
refresh
end
end
def refresh
# // Refresh help contents.
contents.clear
draw_help_text
end
def draw_help_text
# // Method to draw the help text.
contents.font.name = XAIL::MENU_DELUX::FONT[0]
contents.font.size = XAIL::MENU_DELUX::FONT[1]
menu_color(XAIL::MENU_DELUX::FONT[2], menu_enabled?(@index))
contents.font.bold = XAIL::MENU_DELUX::FONT[3]
contents.font.shadow = XAIL::MENU_DELUX::FONT[4]
# // Draw title and description for the menu.
draw_line_ex(0, 14, Color.new(255,255,255), Color.new(0,0,0,128))
draw_text_ex_no_reset(0, 0, @text)
reset_font_settings
end
def menu_enabled?(index)
# // Method to check if menu item is enabled.
return $game_system.get_menu.values[index][3]
end
def menu_color(color, enabled = true)
# // Method to set the color and alpha if not enabled.
contents.font.color.set(color)
contents.font.color.alpha = 150 unless enabled
end
end
#==============================================================================#
# ** Scene_MenuBase
#==============================================================================#
class Scene_MenuBase < Scene_Base
def start
# // Method to start the scene.
super
@actor = $game_party.menu_actor
if SceneManager.scene_is?(Scene_Menu)
@backgrounds = []
@animations = []
create_menu_backgrounds
create_menu_animations
end
end
def create_menu_backgrounds
# // Method to create custom background(s).
XAIL::MENU_DELUX::BACKGROUND.each {|key, value| @backgrounds << [Sprite.new, key] }
@backgrounds.each {|i|
i[0].bitmap = Cache.system(i[1])
i[0].x = XAIL::MENU_DELUX::BACKGROUND[i[1]][0]
i[0].y = XAIL::MENU_DELUX::BACKGROUND[i[1]][1]
i[0].z = XAIL::MENU_DELUX::BACKGROUND[i[1]][2]
i[0].opacity = XAIL::MENU_DELUX::BACKGROUND[i[1]][3]
}
end
def create_menu_animations
# // Method to create custom animation(s).
# name => [z, zoom_x, zoom_y, blend_type, opacity]
XAIL::MENU_DELUX::ANIM_LIST.each {|key, value| @animations.push << [Plane.new, key] }
@animations.each {|i|
i[0].bitmap = Cache.system(i[1])
i[0].z = XAIL::MENU_DELUX::ANIM_LIST[i[1]][0]
i[0].zoom_x = XAIL::MENU_DELUX::ANIM_LIST[i[1]][1]
i[0].zoom_y = XAIL::MENU_DELUX::ANIM_LIST[i[1]][2]
i[0].blend_type = XAIL::MENU_DELUX::ANIM_LIST[i[1]][3]
i[0].opacity = XAIL::MENU_DELUX::ANIM_LIST[i[1]][4]
}
end
alias xail_upd_menubase_delux_upd update
def update(*args, &block)
# // Method for updating the scene.
xail_upd_menubase_delux_upd(*args, &block)
if SceneManager.scene_is?(Scene_Menu)
for i in 0...@animations.size
@animations[i][0].ox += 1.2 - i
@animations[i][0].oy -= 0.6 + i
end unless scene_changing?
delay?(1)
end
end
def delay?(amount)
# // Method to delay.
amount.times do
update_basic
end
end
alias xail_menubase_delux_transition perform_transition
def perform_transition(*args, &block)
# // Method to create the transition.
return if $game_system.get_menu.empty?
if XAIL::MENU_DELUX::TRANSITION.nil?
xail_menubase_delux_transition(*args, &block)
else
Graphics.transition(XAIL::MENU_DELUX::TRANSITION[0],XAIL::MENU_DELUX::TRANSITION[1],XAIL::MENU_DELUX::TRANSITION[2])
end
end
def dispose_sprites
# // Method to dispose sprites.
@backgrounds.each {|i| i[0].dispose unless i[0].nil? ; i[0] = nil } rescue nil
@animations.each {|i| i[0].dispose unless i[0].nil? ; i[0] = nil } rescue nil
end
def terminate
# // Method to terminate.
super
dispose_sprites unless SceneManager.scene_is?(Scene_Menu)
end
end
#==============================================================================#
# ** Scene_Menu
#==============================================================================#
class Scene_Menu < Scene_MenuBase
def start
super
# // Method to start the scene.
# // Return if menu empty.
return command_map if $game_system.get_menu.empty?
# // Create windows.
create_menu_command_window
create_menu_status_window
create_menu_details_window
create_menu_playtime_window
create_menu_help_window
# // Set help text to first menu command.
help_update(@command_window.index)
# // Play music if enabled.
play_menu_music if XAIL::MENU_DELUX::MUSIC
end
def create_menu_command_window
# // Method to create the command window.
@command_window = Window_MenuCommand.new
@command_window.windowskin = Cache.system(XAIL::MENU_DELUX::MENU_SKIN) unless XAIL::MENU_DELUX::MENU_SKIN.nil?
@command_window.back_opacity = 96
$game_system.get_menu.each {|key, value|
unless value[5].nil?
@command_window.set_handler(key, method(:command_custom))
else
if value[4]
@command_window.set_handler(key, method(:command_personal))
else
@command_window.set_handler(key, method("command_#{key}".to_sym))
end
end
}
@command_window.set_handler(:cancel, method(:return_scene))
end
def create_menu_status_window
# // Method to create the status window.
@status_window = Window_MenuStatus.new(0, 0)
@status_window.height = Graphics.height - 72
@status_window.x = @command_window.width
@status_window.back_opacity = 96
end
def create_menu_details_window
# // Method to create the details window.
@details_window = Window_Menu_Details.new(0, 0)
@details_window.x = Graphics.width - @details_window.width
@details_window.back_opacity = 96
end
def create_menu_playtime_window
# // Method to create the playtime window.
@playtime_window = Window_Menu_Playtime.new(0, 0)
@playtime_window.x = Graphics.width - @playtime_window.width
@playtime_window.y = Graphics.height - @playtime_window.height - 26
@playtime_window.opacity = 0
@playtime_window.z = 201
end
def create_menu_help_window
# // Method to create the help window.
@help_window = Window_Menu_Help.new(2)
@help_window.viewport = @viewport
@help_window.windowskin = Cache.system(XAIL::MENU_DELUX::MENU_SKIN) unless XAIL::MENU_DELUX::MENU_SKIN.nil?
@help_window.index = @command_window.index
@help_window.y = Graphics.height - @help_window.height
@help_window.back_opacity = 255
@help_window.z = 200
end
def play_menu_music
# // Method to play menu music.
@last_bgm = RPG::BGM.last
@last_bgs = RPG::BGS.last
bgm = XAIL::MENU_DELUX::MUSIC_BGM
bgs = XAIL::MENU_DELUX::MUSIC_BGS
Sound.play(bgm[0], bgm[1], bgm[2], :bgm)
Sound.play(bgs[0], bgs[1], bgs[2], :bgs)
end
alias xail_upd_menu_delux_upd update
def update(*args, &block)
# // Method for updating the scene.
xail_upd_menu_delux_upd(*args, &block)
old_index = @help_window.index
help_update(@command_window.index) if old_index != @command_window.index
end
def help_update(index)
# // If index changes update help window text.
list = XAIL::MENU_DELUX::MENU_LIST
icon = list.values[index][2].nil? ? "" : list.values[index][2]
name = list.values[index][0] == "" ? list.keys[index].id2name.capitalize : list.values[index][0]
if icon == "" ; title = name ; else ; title = '\i[' + icon.to_s + ']' + name ; end
desc = '\c[0]' + list.values[index][1]
text = "#{title}\n#{desc}"
enabled = list.values[index][3]
@help_window.index = index
@help_window.set_text(text, enabled)
end
def on_personal_ok
# // Method override on personal ok.
scene = "Scene_#{@command_window.current_symbol.to_s.capitalize}".to_class
SceneManager.call(scene)
end
def command_custom
# // Method to call a custom command. (Don't remove)
if @command_window.current_ext.is_a?(Integer)
$game_temp.reserve_common_event(@command_window.current_ext)
return command_map
end
SceneManager.call(@command_window.current_ext)
end
def command_map
# // command_map (Don't remove)
if $game_system.get_menu.empty?
Sound.play_buzzer
$game_message.texts << XAIL::MENU_DELUX::EMPTY
end
SceneManager.call(Scene_Map)
end
def pre_terminate
# // Method to pre terminate scene menu.
# // Play last bgm and bgs if menu music is enabled.
if XAIL::MENU_DELUX::MUSIC
@last_bgm.replay rescue nil
@last_bgs.replay rescue nil
end
end
end # END OF FILE
#=*==========================================================================*=#
# ** END OF FILE
#=*==========================================================================*=#
Merci d'avance
Re: [Résolu] Problème script Matéria et Menu
Mar 1 Juil 2014 - 14:18
Personne ne sais comment faire ? (Peut-être que personne ne veux m'aider ? j'ai compris c'est un complot contre moi ^^)
Non plus sérieusement j'aimerais vraiment que quelqu'un m'aide, ça serait super sympa.
Et si je n'ai pas assez bien expliqué mon problème dite le moi que je rajoute quelques détails explicatif sur l'explication de mon problème non explicite...
Non plus sérieusement j'aimerais vraiment que quelqu'un m'aide, ça serait super sympa.
Et si je n'ai pas assez bien expliqué mon problème dite le moi que je rajoute quelques détails explicatif sur l'explication de mon problème non explicite...
- HeavenStaffeux retraité
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Re: [Résolu] Problème script Matéria et Menu
Mar 1 Juil 2014 - 14:23
Fais attention, tu ne peux upper ton topic à partir de 24h après sa création...
Sinon, j'avais testé le script auparavant et j'y ai renoncé n'ayant pas vraiment compris comment le configurer^^'. Je ne peux pas t'aider désolé :/
Heav'n
Sinon, j'avais testé le script auparavant et j'y ai renoncé n'ayant pas vraiment compris comment le configurer^^'. Je ne peux pas t'aider désolé :/
Heav'n
Re: [Résolu] Problème script Matéria et Menu
Mar 1 Juil 2014 - 14:43
Ok merci quand même et désolé d'avoir up avant 24h (j'étais trop pressé d'avoir une réponse).
- ZouzakaMembre
- Nombre de messages : 302
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Re: [Résolu] Problème script Matéria et Menu
Mar 1 Juil 2014 - 17:22
Regarde cette partie du script :
- Code:
# MENU_LIST:
# name, icon_index and custom are optional.
# If name is empty it will use the corresponding symbol as name instead.
# To make a command a common event you need to set custom to the common event
# id you want to run as seen below.
# symbol => [name, description, icon_index, enabled, personal, custom]
MENU_LIST = {
:item => ["Objet", "Regarder les objets obtenu.", 260, true, false],
:equip => ["Equipement", "Changer votre équipement.", 170, true, true],
:skill => ["Sort", "Gérer vos sorts.", 6272, true, true],
:status => ["Stats", "Regarder les stats de vos personnages.", 121, true, true],
:formation => ["Formation", "Modifier l'ordre des personnages", 12, true, false],
:save => ["Sauvegarder", "Sauvegarder votre partie.", 1920, true, false],
:load => ["Charger", "Charger une partie existante.", 1922, true, false, Scene_Load],
:game_end => ["Quitter", "Quitter le jeu.", 4162, true, false],
:title => ["Ecran titre", "Retourner à l'écran titre.", 4133, true, false, Scene_Title],
} # Don't remove this line!
- Code:
:title => ["Ecran titre", "Retourner à l'écran titre.", 4133, true, false, Scene_Title],
- Code:
symbol => [name, description, icon_index, enabled, personal, custom]
- Code:
:metaria => ["Metaria", "Menu Metaria.", 7, true, false, Scene_MateriaEquip],
Re: [Résolu] Problème script Matéria et Menu
Mar 1 Juil 2014 - 17:42
Oh, c'est aussi simple que ça ! Je suis vraiment nul .
En tout cas merci beaucoup, tu me sauve la vie, c'est super.
Je te dois donc une reconnaissance éternelle ^^
En tout cas merci beaucoup, tu me sauve la vie, c'est super.
Je te dois donc une reconnaissance éternelle ^^
- HeavenStaffeux retraité
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Distinction : Aucune
Date d'inscription : 18/10/2012
Re: [Résolu] Problème script Matéria et Menu
Mar 1 Juil 2014 - 19:05
Content que ton problème soit résolu, je déplace (:
Heav'n
Heav'n
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