- BrandobscureMembre
- Nombre de messages : 528
Age : 27
Localisation : Belgique
Distinction : aucune
Date d'inscription : 03/01/2011
Demande d'une petite modification.
Lun 26 Oct 2015 - 12:10
Bonjour;
Alors voilà, je n'ai plus fait de demande depuis un petit moment étant donné que j'arrivais à me débrouiller
tout seul jusqu'ici, mais voilà j'ai besoin de vous cette fois !
Donc,
J'utilise se système de combat :
http://forums.rpgmakerweb.com/index.php?/topic/2676-ve-map-turn-battle/
Il fonctionne correctement donc pas de souci jusque-là !
Mais, je remarque qu'il n'y a pas d'ombres en combat comme dans le script SBS de Yami (Le Battle Symphony)
Je me demandais donc si quelqu'un ne pourrait pas modifier le script ci-dessus ou bien celui-ci (Ce script permet d'avoir des ombres sur les personnages en dehors des combats) ;
Pour que qu'il ajoute des ombres en combat !
Voilà j'espère que ce n'est pas une trop grosse demande. ^^
Et désolé je n'ai plus de place pour fournir le script VE Map Trun Battle.
Merci d'avance !
Alors voilà, je n'ai plus fait de demande depuis un petit moment étant donné que j'arrivais à me débrouiller
tout seul jusqu'ici, mais voilà j'ai besoin de vous cette fois !
Donc,
J'utilise se système de combat :
http://forums.rpgmakerweb.com/index.php?/topic/2676-ve-map-turn-battle/
Il fonctionne correctement donc pas de souci jusque-là !
Mais, je remarque qu'il n'y a pas d'ombres en combat comme dans le script SBS de Yami (Le Battle Symphony)
Je me demandais donc si quelqu'un ne pourrait pas modifier le script ci-dessus ou bien celui-ci (Ce script permet d'avoir des ombres sur les personnages en dehors des combats) ;
- Spoiler:
- Code:
#=============================================================================#
# WyreScript (SYDONAY) - Character Shadow #
# Last Updated: 2014 - April - 24 #
# 2012 - September - 07 (Release date) #
# Version updates 2.0+ by Vindaca #
# This script adds shadows to your player character and followers of him. #
# Outdated versions: 1.0, 2.0, 2.1, 2.5, 3.0, 3.1 #
# Current version: 4.0 #
#-----------------------------------------------------------------------------#
# ** How To Use #
#-----------------------------------------------------------------------------#
# #
# * This script is Plug & Play. #
# #
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~#
# #
# * Shadows can be turned on and off as soon as the map loads by making a #
# comment with one of the following commands on the event pages first line. #
# #
# shadow_on #
# shadow_off #
# #
# * Additional Shadows can be turned on and off by using these script calls. #
# #
# shadow_on #
# shadow_off #
# #
#-----------------------------------------------------------------------------#
#==============================================================================
$imported = {} if $imported.nil?
$imported["Ws-CharacterShadow"] = true
#==============================================================================
# ** SYDOSHADOW
#------------------------------------------------------------------------------
# This module manages the Shadow module.
#==============================================================================
module SYDOSHADOW
#==============================================================================
# ** Shadow
#------------------------------------------------------------------------------
# This module manages the cutomizable features for the shadows.
#==============================================================================
module SHADOW
#<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>#
# #
# Start Customizable Area. #
# #
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~#
# #
# ONLY EDIT THE DESIGNATED AREAS. #
# #
#<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>#
#=============================================================================
# * Shadow Graphic Name
#=============================================================================
SHADOW_GRAPHIC = "Shadow"
#=============================================================================
# * Default Settings For Shadows
#=============================================================================
DEFAULT_ON_PLAYER = true # Shadow on player
DEFAULT_ON_FOLLOWER = true # Shadow on players party members when following
DEFAULT_ON_EVENT = false # Shadow in all events
BATTLER_SHADOW = true
#=============================================================================
# * Additional Settings For Shadows
#=============================================================================
Shadow_Off_In_Bush = true # Shadow turns off if you walk into a bush automatically
Use_Shadow_Off_Regions = true # Shadow turns off if you walk into Regions below automatically
Shadow_Off_Region_Ids = [1, 2, 3] # Shadow turns off if you walk into Regions in array automatically
Character_Shadow_Match_Opacity = true # Shadow matchs Character Opacity
#=============================================================================
# * Sticky Shadows~ Shadows stick to ground when you jump.
#=============================================================================
Sticky_Shadows = true
Use_Region_Sticky_Shadow_Size = true
Small_Shadow_Regions = [4]
Large_Shadow_Regions = [5]
#---------------------------------------------------------------------------
# This is overwritten if Use_Region_Sticky_Shadow_Size is equal to true
# This acts as a default size if you do not want to use regions.
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
# * 0 ~ Normal Size Shadows When Jumping
# * 1 ~ Over Sized Shadows When Jumping
# * 2 ~ Small Size Shadows When Jumping
#---------------------------------------------------------------------------
Sticky_Shadow_Size = 1
#<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>#
# #
# DO NOT EDIT PAST THIS POINT UNLESS YOU KNOW WHAT YOUR DOING. #
# #
#<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>#
end #<--- End of Shadow Module===============================================
end #<--- End of SYDOSHADOW Module=============================================
#==============================================================================
# ** Sprite_Character
#------------------------------------------------------------------------------
# This sprite is used to display characters. It observes an instance of the
# Game_Character class and automatically changes sprite state.
#==============================================================================
class Sprite_Character < Sprite_Base
#--------------------------------------------------------------------------
# * alias method update
#--------------------------------------------------------------------------
alias :shadow_sprite_character_update :update
def update
shadow_sprite_character_update
update_shadow
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * alias method dispose
#--------------------------------------------------------------------------
alias :shadow_sprite_character_dispose :dispose
def dispose
dispose_shadow
shadow_sprite_character_dispose
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * start_shadow : draw and initialize
#--------------------------------------------------------------------------
def start_shadow
dispose_shadow
@shadow_sprite = ::Sprite.new(viewport)
@shadow_sprite.bitmap = Cache.system(SYDOSHADOW::SHADOW::SHADOW_GRAPHIC)
@shadow_sprite.z = self.z - 1
@shadow_sprite.ox = 16
@shadow_sprite.oy = -4
@shadow_sprite.zoom_x = (@cw / @shadow_sprite.width).to_f
@shadow_sprite.opacity = @character.opacity if SYDOSHADOW::SHADOW::Character_Shadow_Match_Opacity
@shadow_size = 0
update_shadow
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * update_shadow : validate, draw if necessary, adjust position, destroy
#--------------------------------------------------------------------------
def update_shadow
@shadow_size = 0
if @character.shadow and !@character.transparent
if @character.is_a?(Game_Follower) and !@character.visible?
dispose_shadow if @shadow_sprite
return
end
start_shadow unless @shadow_sprite
@shadow_sprite.x = x
@shadow_sprite.z = z - 1
@shadow_sprite.opacity = @character.opacity if SYDOSHADOW::SHADOW::Character_Shadow_Match_Opacity
if @character.jumping?
if SYDOSHADOW::SHADOW::Sticky_Shadows
@shadow_sprite.y = (y - @shadow_sprite.height) + @character.jump_height
if SYDOSHADOW::SHADOW::Use_Region_Sticky_Shadow_Size == true
SYDOSHADOW::SHADOW::Small_Shadow_Regions.each { |i|
if i == $game_map.region_id((@shadow_sprite.x / 32).to_i, (@shadow_sprite.y / 32).to_i)
@shadow_size = 1
end
}
SYDOSHADOW::SHADOW::Large_Shadow_Regions.each { |i|
if i == $game_map.region_id((@shadow_sprite.x / 32).to_i, (@shadow_sprite.y / 32).to_i)
@shadow_size = 2
end
}
case @shadow_size
when 0
@shadow_sprite.zoom_x = ((@cw / @shadow_sprite.width).to_f)
when 1
@shadow_sprite.zoom_x = ((@cw / @shadow_sprite.width).to_f) / 2
when 2
@shadow_sprite.zoom_x = ((@cw / @shadow_sprite.width).to_f) * 1.5
end
else
case SYDOSHADOW::SHADOW::Sticky_Shadow_Size
when 0
@shadow_sprite.zoom_x = ((@cw / @shadow_sprite.width).to_f)
when 1
@shadow_sprite.zoom_x = ((@cw / @shadow_sprite.width).to_f) / 2
when 2
@shadow_sprite.zoom_x = ((@cw / @shadow_sprite.width).to_f) * 2
end
end
else
@shadow_sprite.y = y - @shadow_sprite.height
@shadow_sprite.zoom_x = (@cw / @shadow_sprite.width).to_f
@shadow_sprite.zoom_y = @shadow_height
end
else
@shadow_sprite.y = y - @shadow_sprite.height
@shadow_sprite.zoom_x = (@cw / @shadow_sprite.width).to_f
end
else
dispose_shadow if @shadow_sprite
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * dispose_shadow : destroy
#--------------------------------------------------------------------------
def dispose_shadow
if @shadow_sprite
@shadow_sprite.dispose
@shadow_sprite = nil
end
end
end #<--- End of Sprite_Character Class========================================
#==============================================================================
# ** Game_CharacterBase
#------------------------------------------------------------------------------
# This base class handles characters. It retains basic information, such as
# coordinates and graphics, shared by all characters.
#==============================================================================
class Game_CharacterBase
#--------------------------------------------------------------------------
# * Public Instance Variables
#--------------------------------------------------------------------------
attr_accessor :shadow_on #check for character to see if it should have a shadow
attr_accessor :shadow
attr_accessor :shadow_size
#--------------------------------------------------------------------------
# * Initialize Public Member Variables
#--------------------------------------------------------------------------
alias :sydoshadow_shadow_game_characterbase_init_public_members :init_public_members
def init_public_members
sydoshadow_shadow_game_characterbase_init_public_members
case
when self.is_a?(Game_Player)
@shadow = SYDOSHADOW::SHADOW::DEFAULT_ON_PLAYER
when self.is_a?(Game_Follower)
@shadow = SYDOSHADOW::SHADOW::DEFAULT_ON_FOLLOWER
when self.is_a?(Game_Event)
@shadow = SYDOSHADOW::SHADOW::DEFAULT_ON_EVENT
end
@shadow = false if @shadow.nil?
@shadow_on = @shadow
@shadow_size = 0
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Frame Update
#--------------------------------------------------------------------------
alias :v_shadow_game_characterbase_update65465432 :update
def update
v_shadow_game_characterbase_update65465432
if @shadow_on
(bush? ? @shadow = false : @shadow = true) if SYDOSHADOW::SHADOW::Shadow_Off_In_Bush
if @shadow == true
if SYDOSHADOW::SHADOW::Use_Shadow_Off_Regions == true
SYDOSHADOW::SHADOW::Shadow_Off_Region_Ids.each { |i|
if region_id == i
@shadow = false
end
}
end
end
end
end
end #<--- End of Game_CharacterBase Class======================================
#==============================================================================
# ** Game_Event
#------------------------------------------------------------------------------
# This class handles events. Functions include event page switching via
# condition determinants and running parallel process events. Used within the
# Game_Map class.
#==============================================================================
class Game_Event < Game_Character
#--------------------------------------------------------------------------
# * Aliased Method: Set Up Event Page Settings
#--------------------------------------------------------------------------
alias :gesps35435435 :setup_page_settings
#--------------------------------------------------------------------------
# * Set Up Event Page Settings
#--------------------------------------------------------------------------
def setup_page_settings
gesps35435435
if @list[0].code == 108
@shadow = true if @list[0].parameters[0] == "shadow_on"
@shadow = false if @list[0].parameters[0] == "shadow_off"
@shadow_on = @shadow
end
end
end #<--- End of Game_Event Class==============================================
#==============================================================================
# ** Game_Interpreter
#------------------------------------------------------------------------------
# An interpreter for executing event commands. This class is used within the
# Game_Map, Game_Troop, and Game_Event classes.
#==============================================================================
class Game_Interpreter
#--------------------------------------------------------------------------
# * Shadow On
#--------------------------------------------------------------------------
def shadow_on
$game_map.events[@event_id].shadow = true
$game_map.events[@event_id].shadow_on = true
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Shadow Off
#--------------------------------------------------------------------------
def shadow_off
$game_map.events[@event_id].shadow = false
$game_map.events[@event_id].shadow_on = false
end
end #<--- End of Game_Interpreter Class========================================
Pour que qu'il ajoute des ombres en combat !
Voilà j'espère que ce n'est pas une trop grosse demande. ^^
Et désolé je n'ai plus de place pour fournir le script VE Map Trun Battle.
Merci d'avance !
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
|
|