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Rêviel
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Plugins

le Sam 7 Avr 2018 - 16:25
Bonjour !

J'ai pour mon projet de crée des dialogues et effects manga .
J'ai tester le seul plugin que j'ai pour modifié les textes ext et j'ai chercher a le traduire et voir des video liés a celui ci .
""Yep message core""

Problème , il ne marche pas de prés comme de loin .

J'ai bien regarder il le plugin est bien le même que dans les video dans sa version basic après téléchargement .
Je teste les codes , aucun ne marche , du coup j'ai tenter de trouver quelque chose en français mais rien comme d'hab et mes notions en anglais ne m'aides pas quand cela touche aux plugins .

Du coup je recherche une sorte de didacticiel pour les plugins du genre et d'autres accessoirement pour m'améliorer .
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dricc
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Re: Plugins

le Lun 9 Avr 2018 - 11:57
Hello ,

Essaie ce tutoriel :

http://www.rpgmakervx-fr.com/t19000-comment-installer-un-plugin

On avait un plugin super sur VXACE fait par un certain "modern algebra" pour faire des dialogues comme tu veux . Malheureusement , il n'a pas été porté sur MV . Dommage , on pouvait faire des dialogues avec des persos dont les levres bougent . ça donnait un effet extra .
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Kingdommangas
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Re: Plugins

le Lun 9 Avr 2018 - 20:43
Bizarre, j'ai message core de yanfly avec les 2 extensions et zéro pb. Qu'est ce que tu cherches à faire au juste? C'est quoi pour toi " des dialogues et effects manga ."
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Rêviel
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Re: Plugins

le Mar 10 Avr 2018 - 23:17
J'aimerais faire des fenêtres rectangulaire a certains endroit pour des actions et narrations et des bulles pour les dialogues par exemple , les mouvements pour les lèvres ne m'intéresse pas vraiment mais c'est gentil de proposer Wink
J'aimerais aussi mettre les noms des personnages qui parlent entre autres choses .

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Kingdommangas
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Re: Plugins

le Mer 11 Avr 2018 - 5:45
Pour les bulles de dialogue c'est un des deux pack + message core qu'il te faut, le 1er je crois.
Il faudrat que tu mettent "\autoevent[x]" ou "autoactor[x]" dans chaque boite de dialogue en bulle que tu souhaite.
Pour le nom des perso message core le fait ca, mais je ne me souviens plus de la commande.
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Rêviel
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Re: Plugins

le Ven 13 Avr 2018 - 17:51
Ok merci , faut que je trouve un didacticiel par contre par ce que je n'y arrive pas mdr Laughing
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Kingdommangas
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Re: Plugins

le Ven 13 Avr 2018 - 18:06
Didacticiel 1:

Didacticiel 2:
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Rêviel
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Re: Plugins

le Sam 14 Avr 2018 - 12:37
Bon , bah sa ne marche pas chez moi .... Les codes apparaissent dans le tchat mais ne fonctionnent pas
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Symphotang
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Re: Plugins

le Sam 14 Avr 2018 - 13:22
Certains codes doivent se trouver dans des commandes de modules. :3 Je les utilise également et ça m'avait perturber la première fois.
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Rêviel
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Re: Plugins

le Sam 14 Avr 2018 - 15:40
J'ai déjà tenter les codes dans les modules mais il ne marchent pas , ceux de la video une non plus , j'ai pas essayer la deux encore ...

Voila les codes dans le modules mais ils ne marche pas ..
EDITE : J'ai viré tout ce que j'avais et réinstaller pour voir , certains marche donc je pense que c'est bon même si c'est lourding a utilisé et que je n'arrive pas a tout faire .
J'arrive a mettre le nom du personnage au dessus , changer la couleur du texte et sa taille en gros mais je n'arrive pas a changer le format des fenêtres ou la couleur du nom .
Je n'ai pas encore extentedmessage pack mais je le prendrais quand j'aurais mieux maîtriser celui ci , merci pour l'aide ^^
Spoiler:
============================================================================
Text Codes
============================================================================

By using certain text codes in your messages, you can have the game replace
them with the following:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Text Code   Function
 \V[n]       Replaced by the value of the nth variable.
 \N[n]       Replaced by the name of the nth actor.
 \P[n]       Replaced by the name of the nth party member.
 \G          Replaced by the currency unit.
 \C[n]       Draw the subsequent text in the nth color.
 \I[n]       Draw the nth icon.
 \{          Increases the text size by one step.
 \}          Decreases the text size by one step.
 \\          Replaced with the backslash character.
 \$          Opens the gold window.
 \.          Waits 1/4th seconds.
 \|          Waits 1 second.
 \!          Waits for button input.
 \>          Display remaining text on same line all at once.
 \<          Cancel the effect that displays text all at once.
 \^          Do not wait for input after displaying text.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Wait:       Effect:
  \w[x]     - Waits x frames (60 frames = 1 second). Message window only.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

NameWindow: Effect:
  \n     - Creates a name box with x string. Left side. *Note
  \nc    - Creates a name box with x string. Centered. *Note
  \nr    - Creates a name box with x string. Right side. *Note

            *Note: Works for message window only.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Line Break  Effect:
 
     - If using word wrap mode, this will cause a line break.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Position:   Effect:
  \px[x]    - Sets x position of text to x.
  \py[x]    - Sets y position of text to y.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Outline:    Effect:
 \oc[x]    - Sets outline colour to x.
 \ow[x]    - Sets outline width to x.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Font:       Effect:
  \fr       - Resets all font changes.
  \fs[x]    - Changes font size to x.
  \fn    - Changes font name to x.
  \fb       - Toggles font boldness.
  \fi       - Toggles font italic.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Actor:      Effect:
  \af[x]    - Shows face of actor x. *Note
  \ac[x]    - Writes out actor's class name.
  \an[x]    - Writes out actor's nickname.

            *Note: Works for message window only.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Party:      Effect:
  \pf[x]    - Shows face of party member x. *Note
  \pc[x]    - Writes out party member x's class name.
  \pn[x]    - Writes out party member x's nickname.

            *Note: Works for message window only.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Names:      Effect:
  \nc[x]    - Writes out class x's name.
  \ni[x]    - Writes out item x's name.
  \nw[x]    - Writes out weapon x's name.
  \na[x]    - Writes out armour x's name.
  \ns[x]    - Writes out skill x's name.
  \nt[x]    - Writes out state x's name.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Icon Names: Effect:
  \ii[x]    - Writes out item x's name including icon.
  \iw[x]    - Writes out weapon x's name including icon.
  \ia[x]    - Writes out armour x's name including icon.
  \is[x]    - Writes out skill x's name including icon.
  \it[x]    - Writes out state x's name including icon.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

And those are the text codes added with this script. Keep in mind that some
of these text codes only work for the Message Window. Otherwise, they'll
work for help descriptions, actor biographies, and others.

============================================================================
Plugin Commands
============================================================================

The following are some plugin commands you can use through the Event Editor
to change various aspects about the Message system.

Plugin Comand
 MessageRows 6
 - Changes the Message Rows displayed to 6. If you are using continuous
 Show Text events, this will continue displaying the following lines's
 texts until it hits the row limit. Anything after that is cut off until
 the next message starts to avoid accidental overlap.

 MessageWidth 400
 - Changes the Message Window Width to 400 pixels. This will cut off any
 words that are shown too far to the right so adjust accordingly!

 EnableWordWrap
 - Enables wordwrapping. If a word extends past the window size, it will
 automatically move onto the next line. Keep in mind, you will need to use
 \br to perform line breaks.

 DisableWordWrap
 - This disables wordwrapping. Line breaks will be automatic at points
 where a new line is started in the editor.

 EnableFastForward
 - Enables Fast Forward key from working with messages.

 DisableFastForward
 - Disables Fast Forward key from working with messages.

============================================================================
Changelog
============================================================================

Version 1.18:
- Added new plugin parameters: 'Font Name CH' and 'Font Name KR'.

Version 1.17:
- Compatibility update with Message Macros for 'Name Box Auto Close' option.

Version 1.16:
- Added 'Tight Wrap' plugin parameter as a word wrap option to make the
word wrap tighter when using faces.

Version 1.15:
- Added a failsafe where if the name box window would be off the screen, it
will automatically reposition itself to under the main message window.

Version 1.14:
- Added 'Name Box Close' plugin parameter. If this is enabled, the message
window will check for the Name Window speaker each time a follow up message
occurs. If the name in the currently Name Window matches the name in the
following Name Window, the message window will remain open. If it doesn't,
the Name Window will close and reopen to indicate a new speaker.

Version 1.13:
- Added 'Maintain Font' plugin parameter under the Font category. This will
allow you to use text codes \fn and \fs[x] to permanently change the font
of your messages until you use it again. \fr will reset them to the plugin's
default parameter settings.

Version 1.12:
- 'Word Wrap Space' parameter no longer leaves a space at the beginning of
each message.

Version 1.11:
- Added 'Font Outline' parameter for the plugin parameters. This adjusts the
font outline width used by default for only message fonts.

Version 1.10:
- Updated the Message Row system for Extended Message Pack 1's Autosizing
feature to work with extended heights.

Version 1.09:
- Replaced 'Fast Forward' parameter with the 'Fast Forward Key' parameter
and 'Enable Fast Forward' parameter. Two new Plugin Commands are added. They
are 'EnableFastForward' and 'DisableFastForward' for control over when fast
forwarding is allowed as to not cause timed cutscenes to desynch.

Version 1.08:
- Fixed a bug regarding Input Number positioning when the Message Window's
position was middle.

Version 1.07:
- Added 'Word Wrap Space' for word wrap users. This parameter will leave a
space behind for those who want a space left behind.

Version 1.06:
- Fixed a bug that would cause masking problems with mobile devices.

Version 1.05:
- Fixed a bug that would cause the namebox window to appear distorted.

Version 1.04:
- Fixed a bug that captured too many text codes with the namebox window.
- Timed Name Window's closing speed with main window's closing speed.

Verison 1.03:
- Fixed a bug with textcodes that messed up wordwrapping.
- Fixed a bug with font reset, italic, and bold textcodes.

Version 1.02:
- Namebox Window's overlap feature that's in every MV window is now disabled
to allow for overlapping with main message window.
- Updated window positioning for Branch Choices, Number Input, and Item
Selection windows.

Version 1.01:
- Added 'Description Wrap' into the parameters to allow for all item
descriptions to be automatically processed with word wrapping.

Version 1.00:
- Finished plugin!
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Symphotang
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Re: Plugins

le Sam 14 Avr 2018 - 19:52
Tant mieux si ça marche. C'est vrai que ça peut être long et redondant à utiliser mais on s'y habitue vite à force de les mettre.
Pour le format des fenêtres je ne vois pas trop comment le modifier mais pour la couleur du nom, il suffit de changer le nombre qui est dans cette case.
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Rêviel
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Re: Plugins

le Sam 14 Avr 2018 - 20:30
Oui mais je voudrais du cas par cas ^^',
En tout cas merci du coup de main .
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Kingdommangas
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Re: Plugins

le Sam 14 Avr 2018 - 23:30
T'aurais pas mal placer le plugin par hasard ? Les plugin de yanfly se range dans le même ordre que sur sont site.
Si tu as d'autres script, tente de remonter ceux de yanfly en haut de ta liste.


Reviel a écrit:Oui mais je voudrais du cas par cas ^^',
Pour ca, il faut inscrire au début de ta boite de dialogue:

NameWindow: Effect:
\n – Crées une fenêtre supplémentaire avec le nom entre <>, à gauche
\nc – Crées une fenêtre supplémentaire avec le nom entre <>, au centre
\nr – Crées une fenêtre supplémentaire avec le nom entre <>, à droite
Screen:


MessageWidth 400 qui modifie la largeur de la fenêtre est une commande plugin par contre. Pour les autoevent[x] c'est dans le pack 1 j'ai vérifier.
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Rêviel
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Re: Plugins

le Mar 17 Avr 2018 - 21:52
@Symphotang a écrit:mais pour la couleur du nom, il suffit de changer le nombre qui est dans cette case.

Je parlais des couleurs des noms de personnage au dessus de la fenêtre en fait ^^,
Si non ...
J'ai regarder pour l'emplacement du plugins mais c'est pas ça le problème actuel je crois , je pense que c'est un plugin qu'un pote a fait qui entre en conflit ou un truc du genre .
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Re: Plugins

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